Een grote selectie van producten
Het drankenassortiment van Bierhalle is zo uitgebreid dat klanten soms moeten zoeken naar wat ze zoeken. Om klanten te helpen vinden wat ze nodig hebben, is algemeen manager Nicolas De Groote een samenwerking aangegaan met de bekende app Beerhive. Nu kunnen klanten de app op hun smartphone of tablet gebruiken om de exacte locatie van hun favoriete bier te vinden.
Elektronische etiketten op alle niveaus
Proximus-partner SpearIT ging nog een stap verder en introduceerde elektronische etiketten en LED-lampjes in de rekken van Bierhalle. Zodra de klant zijn biertje in de winkel heeft uitgekozen, gaat het licht op het schap branden, waardoor het gemakkelijk terug te vinden is. Op termijn willen SpearIT en Bierhalle het systeem uitbreiden naar andere dranken en integreren met een geautomatiseerd betalingssysteem.
Gecentraliseerde gegevensanalyse
De gegevens die Bierhalle op deze manier verzamelt, geven een diep inzicht in de verkoop: Wat zijn de bestsellers? Welke producten hebben een duwtje in de rug nodig? Toekomstige ontwikkelingen zijn onder andere het gebruik van de Beerhive app voor andere dranken, zodat meer klanten profiteren en een grotere hoeveelheid gegevens wordt verzameld.